News Update :
Home » » menghadapi masalah dengan anak remaja

menghadapi masalah dengan anak remaja

Penulis : modis on Minggu, 20 Januari 2013 | 23.29


Pening kepala dibuatnya..tak tahu apakah cara penyelesaian terbaik. Sudah banyak kursus serta seminar yang saya hadiri dan juga sudah banyak buku yang saya baca, namun ianya tidak dapat membantu saya menangani permasaalahan ini.……sehinggalah satu hari , saya sedar bahawa kesemua masalah tersebut perlu ditangani oleh saya sendiri dan penyelesaiannya ada pada diri saya sendiri. Saya tidak memerlukan orang lain untuk membantu saya menyelesaikan masalah anak remaja saya. Mereka anak saya, saya yang melahirkan mereka maka sayalah yang sepatutnya turun padang dan menyelesaikan masalah saya dan anak remaja saya.
Pertama kali yang perlu saya lakukan adalah membuang ego saya jauh-jauh. Saya perlu memasuki alam mereka dengan had-had yang tertentu. Perlu ada keseimbangan antara menjadi kawan dan mempunyai kuasa sebagai ibu . Tak perlu terlalu keras dan juga tak perlu terlalu berlembut..ibarat menarik rambut di dalam tepung.Hasilnya .. Alhamdulillah…berkat dengan ilmu, kuasa doa dan amalan..sedikit sebanyak ianya sudah membuahkan hasil.
Saya bukanlah mengatakan yang saya adalah yang terbaik. Saya cumalah seorang ibu yang biasa sahaja. Pengalaman, pergaulan, pengamatan dan segala ilmu yang saya ada patut rasanya saya kongsi bersama anda semua. Walau apa kedudukan dan pangkat, rupaparas, bahasa dan bangsa, kita adalah ibu dan bapa kepada anak-anak kan? Kita berhak menjadi ibubapa yang disayangi dan dicintai oleh anak-anak kita. Bukan setakat untuk mereka menjadi seorang yang berjaya di dunia tetapi yang lebih penting lagi adalah cemerlang dunia dan akhirat.
Anda sudah bersedia untuk merubah diri dan anak remaja anda wahai ibubapa sekelian?

Serius? bagus!!!

Saya bakal tunjukkan kepada anda satu rahsia di mana anda cuma perlu baca, faham dan praktikkan bersama anak remaja anda. Anda tidak perlu lagi pening kepala tentang bagaimana untuk merapatkan hubungan anda dengan anak remaja anda. Anda hanya perlu baca segala kandungan e-book ini, kenali kembali anak remaja anda dan menyemai kembali benih cintc antara anda dan anak anda. Anda mampu menjadi ibubapa yang disanjungi dan disayangi anak remaja anda walaupun anda keluar bekerja pukul 7 pagi dan pulang 9 malam setiap hari.
Share this article :

Posting Komentar

 
Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
Copyright © 2011. Gaya Remaja . All Rights Reserved.
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger